Case

Fenix Kauneus

SIVUSTOUUDISTUS | JATKUVA SEO-TYÖ

Yksi Suo­men suu­rim­mis­ta kau­neus­hoi­to­la­ket­juis­ta halusi paran­taa näky­vyyt­tään eri­tyi­ses­ti pää­kau­pun­ki­seu­dun pai­kal­li­sis­sa, kau­neus­hoi­toi­hin liit­ty­vis­sä haku­tu­lok­sis­sa.

Asiakastarina Fenix Kauneus Marjo Fischer
case

Fenix Kauneus

SIVUSTOUUDISTUS | JATKUVA SEO-TYÖ
Yksi Suo­men suu­rim­mis­ta kau­neus­hoi­to­la­ket­juis­ta halusi paran­taa näky­vyyt­tään eri­tyi­ses­ti pää­kau­pun­ki­seu­dun pai­kal­li­sis­sa, kau­neus­hoi­toi­hin liit­ty­vis­sä haku­tu­lok­sis­sa.

Kuvakaappaus kauneushoitola Fenix Kauneuden etusivulta.

Keskeiset tulokset

  • Yli 80 pal­ve­lui­hin liit­ty­vää pai­kal­lis­ta avain­sa­naa TOP10-sijoil­le Googles­sa.
  • TOP10-sijo­jen pai­kal­li­sia avain­sa­no­ja hae­taan yhteen­sä lähes 5 500 ker­taa kuu­kau­des­sa.
  • Jut­tu­ja sekä val­ta­kun­nal­li­siin että pai­kal­li­siin medioi­hin.

Asiakkaan kiitokset

Marjo Fischer, toimitusjohtaja

Jes, kokonaisvaltaista työtä!

“Vih­doin­kin joku, joka huo­leh­tii haku­ko­neop­ti­moin­nis­ta koko­nais­val­tai­ses­ti!

Arvos­tan sitä, että haku­ko­ne­nä­ky­vyy­teem­me kiin­ni­te­tään huo­mio­ta koko sivus­toa ja kaik­kia pal­ve­lu­jam­me sil­mäl­lä pitäen, eikä pyri­tä vain opti­moi­maan yksit­täi­siä avain­sa­no­ja.

Olem­me saa­vut­ta­neet hie­noa näky­vyyt­tä myös val­ta­kun­nal­li­sis­sa ja pai­kal­li­sis­sa mediois­sa.”

Raportointi, huippua!

Rapor­toin­ti ja asioi­den sel­keä esit­tä­mi­nen ovat ylit­tä­neet odo­tuk­se­ni. Eli­na ker­too, mitä toi­men­pi­tei­tä on teh­ty ja min­kä­lai­sia tulok­sia niil­lä on saa­tu aikaan, mut­ta myös koko ajan ana­ly­soi, mitä kan­nat­taa teh­dä seu­raa­vak­si ja ker­too, mihin näil­lä toi­mil­la pyri­tään.

Tähän asti SEO on aina tun­tu­nut vähän häh­mäi­sel­tä, mut­ta nyt minul­la on tun­ne, että oikeas­ti tie­dän, mitä SEO-asioil­le teh­dään ja miten tulok­set kehit­ty­vät.”

Iso helpotus elämään.

“Aiem­min yri­tin tak­kuil­la SEOn kans­sa itse kai­ken maa­il­man ohjeil­la ja netis­tä lada­tuil­la oppail­la, mut­ta se tun­tui pimey­teen lau­ko­mi­sel­ta.

On aika ras­kas­ta yrit­tää teh­dä itse asi­aa, mihin ei ole min­kään­lais­ta kou­lu­tus­ta eikä osaa­mis­ta.

Samal­la näin, kuin­ka kil­pai­li­jam­me oli­vat onnis­tu­neet sijoit­tu­maan haku­tu­lok­sis­sa parem­min.

Eli­na on hel­pot­ta­nut yrit­tä­jän elä­mää­ni otta­mal­la yhden todel­la ison pal­lon pois minun käsis­tä­ni.”

Jo tarjousvaihe vakuutti.

“Eli­na erot­tui jo tar­jous­vai­hees­sa muis­ta.

Sain hyvin perus­teel­li­sen ja asian­tun­te­van sel­vi­tyk­sen sii­tä, miten sijoi­tum­me ja mitä kan­nat­tai­si teh­dä, vaik­ka en ollut vie­lä edes päät­tä­nyt tila­ta pal­ve­lua hänel­tä.”

Projekti pähkinänkuoressa

Riskit sikseen

Fenix Kau­neu­den sivus­tol­la oli käyn­nis­sä laa­ja sivus­to­uu­dis­tus, jon­ka yhte­nä tavoit­tee­na oli saa­da haku­ko­ne­nä­ky­vyys nousuun.

Pro­jek­tis­sa oli SEO-näkö­kul­mas­ta taval­lis­ta sivus­to­uu­dis­tus­ta suu­rem­mat ris­kit, kos­ka myös sivus­ton domain vaih­tui.

“Monet pelot­te­li­vat, että uudis­tus tuho­aa haku­ko­ne­nä­ky­vyy­tem­me, mut­ta poten­ti­aa­li­nen kata­stro­fi on onnis­tu­nees­ti väl­tet­ty, kos­ka muu­tos toteu­tet­tiin hal­li­tus­ti ja SEO otet­tiin huo­mioon kai­kes­sa teke­mi­ses­sä”, toi­mi­tus­joh­ta­ja Mar­jo Fischer tote­aa.

Perusta kuntoon

Pro­jek­tin ensim­mäi­ses­sä vai­hees­sa sel­kiy­tet­tiin SEO-stra­te­gi­aa ja teh­tiin:

  • Avain­sa­na­tut­ki­mus ja ‑kar­toi­tus
  • Pal­ve­lusi­vu­jen teks­tien täy­den­nys ja haku­ko­neop­ti­moin­ti
  • Sivus­to­uu­dis­tuk­seen liit­ty­vät par­haat SEO-käy­tän­nöt ja nii­den kom­mu­ni­koin­ti tek­ni­sel­le toteut­ta­jal­le (mm. tar­vit­ta­vat uudel­lee­noh­jauk­set)

tästä on hyvä jatkaa

Uudis­te­tun sivus­ton jul­kai­sun jäl­keen sijoi­tuk­set haku­ko­neis­sa läh­ti­vät kehit­ty­mään hie­nos­ti.

Nyt Google-näky­vyyt­tä raken­ne­taan pit­kä­jän­tei­ses­ti jat­ku­van SEO-yhteis­työn mer­keis­sä.

Huo­mio­ta kiin­ni­te­tään oman sivus­ton lisäk­si myös off-page SEOon, ja PR:n avul­la ollaan­kin jo saa­tu usei­ta jut­tu­ja pai­kal­li­siin ja val­ta­kun­nal­li­siin medioi­hin.

“Yhteis­työ Eli­nan kans­sa on var­sin toi­mi­vaa. Mik­si oli­sin tiput­ta­nut työ­ka­lut maa­han heti uudis­tuk­sen jäl­keen — SEO vaa­tii jat­ku­vaa työ­tä”, Fischer sanoo.

Haluatko sinäkin parantaa yrityksesi näkyvyyttä?

Mis­sä poten­ti­aa­li­set asiak­kaat tör­mää­vät yri­tyk­see­si?

Löy­dyt­kö haku­ko­neis­ta, kun he osto­housut jalas­sa etsi­vät tar­joa­maa­si tuo­tet­ta tai pal­ve­lua?

Nouset­ko esiin asian­tun­ti­ja­na, kun asia­kas on vas­ta pereh­ty­mäs­sä aihee­seen?

Tulet­ko vas­taan teko­ä­ly­hauis­sa?

Näkyy­kö brän­di­si medias­sa?

Jos vas­ta­sit ei tai epä­röit, minul­la on sinul­le lois­ta­via uuti­sia: hyvä näky­vyys ei ole sat­tu­man­kaup­paa, vaan sys­te­maat­ti­sen työn tulos – ja siten mah­dol­lis­ta myös sinun yri­tyk­sel­le­si.

Ota yhteyt­tä – lai­te­taan näky­vyy­ten­ne kun­toon!

Elina Kilpinen

Haluatko sinäkin parantaa yrityksesi näkyvyyttä?

Mis­sä poten­ti­aa­li­set asiak­kaat tör­mää­vät yri­tyk­see­si?

Löy­dyt­kö haku­ko­neis­ta, kun he osto­housut jalas­sa etsi­vät tar­joa­maa­si tuo­tet­ta tai pal­ve­lua?

Nouset­ko esiin asian­tun­ti­ja­na, kun asia­kas on vas­ta pereh­ty­mäs­sä aihee­seen?

Tulet­ko vas­taan teko­ä­ly­hauis­sa?

Näkyy­kö brän­di­si medias­sa?

Jos vas­ta­sit ei tai epä­röit, minul­la on sinul­le lois­ta­via uuti­sia: hyvä näky­vyys ei ole sat­tu­man­kaup­paa, vaan sys­te­maat­ti­sen työn tulos – ja siten mah­dol­lis­ta myös sinun yri­tyk­sel­le­si.

Ota yhteyt­tä – lai­te­taan näky­vyy­ten­ne kun­toon!

Elina Kilpinen