Case
Fenix Kauneus
SIVUSTOUUDISTUS | JATKUVA SEO-TYÖ
Yksi Suomen suurimmista kauneushoitolaketjuista halusi parantaa näkyvyyttään erityisesti pääkaupunkiseudun paikallisissa, kauneushoitoihin liittyvissä hakutuloksissa.

case
Fenix Kauneus
SIVUSTOUUDISTUS | JATKUVA SEO-TYÖ
Yksi Suomen suurimmista kauneushoitolaketjuista halusi parantaa näkyvyyttään erityisesti pääkaupunkiseudun paikallisissa, kauneushoitoihin liittyvissä hakutuloksissa.

Keskeiset tulokset
Asiakkaan kiitokset
Marjo Fischer, toimitusjohtaja

Jes, kokonaisvaltaista työtä!
“Vihdoinkin joku, joka huolehtii hakukoneoptimoinnista kokonaisvaltaisesti!
Arvostan sitä, että hakukonenäkyvyyteemme kiinnitetään huomiota koko sivustoa ja kaikkia palvelujamme silmällä pitäen, eikä pyritä vain optimoimaan yksittäisiä avainsanoja.
Olemme saavuttaneet hienoa näkyvyyttä myös valtakunnallisissa ja paikallisissa medioissa.”

Raportointi, huippua!
“Raportointi ja asioiden selkeä esittäminen ovat ylittäneet odotukseni. Elina kertoo, mitä toimenpiteitä on tehty ja minkälaisia tuloksia niillä on saatu aikaan, mutta myös koko ajan analysoi, mitä kannattaa tehdä seuraavaksi ja kertoo, mihin näillä toimilla pyritään.
Tähän asti SEO on aina tuntunut vähän hähmäiseltä, mutta nyt minulla on tunne, että oikeasti tiedän, mitä SEO-asioille tehdään ja miten tulokset kehittyvät.”

Iso helpotus elämään.
“Aiemmin yritin takkuilla SEOn kanssa itse kaiken maailman ohjeilla ja netistä ladatuilla oppailla, mutta se tuntui pimeyteen laukomiselta.
On aika raskasta yrittää tehdä itse asiaa, mihin ei ole minkäänlaista koulutusta eikä osaamista.
Samalla näin, kuinka kilpailijamme olivat onnistuneet sijoittumaan hakutuloksissa paremmin.
Elina on helpottanut yrittäjän elämääni ottamalla yhden todella ison pallon pois minun käsistäni.”

Jo tarjousvaihe vakuutti.
“Elina erottui jo tarjousvaiheessa muista.
Sain hyvin perusteellisen ja asiantuntevan selvityksen siitä, miten sijoitumme ja mitä kannattaisi tehdä, vaikka en ollut vielä edes päättänyt tilata palvelua häneltä.”
Projekti pähkinänkuoressa
Riskit sikseen
Fenix Kauneuden sivustolla oli käynnissä laaja sivustouudistus, jonka yhtenä tavoitteena oli saada hakukonenäkyvyys nousuun.
Projektissa oli SEO-näkökulmasta tavallista sivustouudistusta suuremmat riskit, koska myös sivuston domain vaihtui.
“Monet pelottelivat, että uudistus tuhoaa hakukonenäkyvyytemme, mutta potentiaalinen katastrofi on onnistuneesti vältetty, koska muutos toteutettiin hallitusti ja SEO otettiin huomioon kaikessa tekemisessä”, toimitusjohtaja Marjo Fischer toteaa.
Perusta kuntoon
Projektin ensimmäisessä vaiheessa selkiytettiin SEO-strategiaa ja tehtiin:
- Avainsanatutkimus ja ‑kartoitus
- Palvelusivujen tekstien täydennys ja hakukoneoptimointi
- Sivustouudistukseen liittyvät parhaat SEO-käytännöt ja niiden kommunikointi tekniselle toteuttajalle (mm. tarvittavat uudelleenohjaukset)
tästä on hyvä jatkaa
Uudistetun sivuston julkaisun jälkeen sijoitukset hakukoneissa lähtivät kehittymään hienosti.
Nyt Google-näkyvyyttä rakennetaan pitkäjänteisesti jatkuvan SEO-yhteistyön merkeissä.
Huomiota kiinnitetään oman sivuston lisäksi myös off-page SEOon, ja PR:n avulla ollaankin jo saatu useita juttuja paikallisiin ja valtakunnallisiin medioihin.
“Yhteistyö Elinan kanssa on varsin toimivaa. Miksi olisin tiputtanut työkalut maahan heti uudistuksen jälkeen — SEO vaatii jatkuvaa työtä”, Fischer sanoo.
Haluatko sinäkin parantaa yrityksesi näkyvyyttä?
Missä potentiaaliset asiakkaat törmäävät yritykseesi?
Löydytkö hakukoneista, kun he ostohousut jalassa etsivät tarjoamaasi tuotetta tai palvelua?
Nousetko esiin asiantuntijana, kun asiakas on vasta perehtymässä aiheeseen?
Tuletko vastaan tekoälyhauissa?
Näkyykö brändisi mediassa?
Jos vastasit ei tai epäröit, minulla on sinulle loistavia uutisia: hyvä näkyvyys ei ole sattumankauppaa, vaan systemaattisen työn tulos – ja siten mahdollista myös sinun yrityksellesi.
Ota yhteyttä – laitetaan näkyvyytenne kuntoon!

Haluatko sinäkin parantaa yrityksesi näkyvyyttä?
Missä potentiaaliset asiakkaat törmäävät yritykseesi?
Löydytkö hakukoneista, kun he ostohousut jalassa etsivät tarjoamaasi tuotetta tai palvelua?
Nousetko esiin asiantuntijana, kun asiakas on vasta perehtymässä aiheeseen?
Tuletko vastaan tekoälyhauissa?
Näkyykö brändisi mediassa?
Jos vastasit ei tai epäröit, minulla on sinulle loistavia uutisia: hyvä näkyvyys ei ole sattumankauppaa, vaan systemaattisen työn tulos – ja siten mahdollista myös sinun yrityksellesi.
Ota yhteyttä – laitetaan näkyvyytenne kuntoon!

