Case

Emergy

BLOGIN HAKUKONEOPTIMOINTI

Työ­elä­män tun­ne­tai­to­val­men­nuk­sia tar­joa­van Emer­gyn haas­tee­na oli, ettei se löy­ty­nyt haku­ko­neis­ta sen lii­ke­toi­min­nal­le kes­kei­sil­lä käsit­teil­lä.

Asiakastarina Emergy Ira Leppänen
case

Emergy

BLOGIN HAKUKONEOPTIMOINTI
Työ­elä­män tun­ne­tai­to­val­men­nuk­sia tar­joa­van Emer­gyn haas­tee­na oli, ettei se löy­ty­nyt haku­ko­neis­ta sen lii­ke­toi­min­nal­le kes­kei­sil­lä käsit­teil­lä.

Keskeiset tulokset

  • Usei­ta Googlen ykkös­si­vun sijoi­tuk­sia lii­ke­toi­min­nal­le kes­kei­sen tär­keil­lä avain­sa­noil­la.
  • TOP10-sijoil­le sijoit­tu­vien blo­gien avain­sa­no­ja hae­taan yhteen­sä yli 1 400 ker­taa kuu­kau­des­sa.
  • Orgaa­ni­nen haku­ko­ne­lii­ken­ne sivus­tol­le kas­voi +29,8 % ensim­mäi­sen puo­len vuo­den aika­na.

Asiakkaan kiitokset

Ira Leppänen, toimitusjohtaja

Vihdoin juuri meille sopiva sävy!

”Eli­na on löy­tä­nyt blo­gei­hin juu­ri sel­lai­sen tyy­lin ja äänen­sä­vyn, mitä olem­me kai­van­neet. Se ei ole mikään itses­tään­sel­vyys ja arvos­tam­me sitä tosi pal­jon.

Vaik­ka Eli­na haas­tat­te­lee yri­tyk­sem­me core-asian­tun­ti­joi­ta, hän pys­tyy ”kään­tä­mään” asian­tun­ti­jan kie­len ja tie­teel­li­sen tie­don muka­vak­si teks­tik­si, jota ei ole lii­an vai­kea ymmär­tää ja joka puhut­te­lee koh­de­ryh­määm­me.

Ja joka kai­ken lisäk­si löy­tyy haku­ko­neis­ta!”

Toimittajatausta näkyy

”Eli­nan taus­ta toi­mit­ta­ja­na näkyy tavas­sa, jol­la hän tekee töi­tä. Jos hän ei tie­dä jota­kin, hän ottaa sel­vää, tut­kii ja esit­tää pal­jon hyviä kysy­myk­siä, jot­ta pää­sem­me halut­tuun lop­pu­tu­lok­seen.

Hänel­tä saam­me myös tosi hyviä ideoi­ta sisäl­töi­him­me. Se on meil­le hir­veän arvo­kas­ta.”

Luottamus, ennen kaikkea!

”Kaik­kein tär­kein­tä on luot­ta­mus. Voim­me luot­taa sii­hen, että asiat, jot­ka sovim­me, myös hoi­tu­vat.

Het­keä­kään ei ole tar­vin­nut miet­tiä, että jokin oli­si jää­nyt hoi­ta­mat­ta, vaan meil­lä on olo, että hän ottaa asiam­me tosis­saan ja halu­aa teh­dä hyvin ne työt, jot­ka olem­me hänel­le anta­neet.

Eli­nan kans­sa on val­ta­van help­poa ja mut­ka­ton­ta työs­ken­nel­lä.”

Projekti pähkinänkuoressa

Huippupalvelu, joka ei löytynyt hakukoneista

Emer­gyn tun­ne­tai­to­val­men­nuk­set ovat asiak­kai­den kes­kuu­des­sa erit­täin arvos­tet­tu­ja, kan­sain­vä­li­ses­ti pal­kit­tu­ja ja tie­teel­li­ses­ti vai­kut­ta­vik­si todis­tet­tu­ja.

Yri­tys ei kui­ten­kaan löy­ty­nyt haku­ko­neis­ta sen lii­ke­toi­min­taan liit­ty­vil­lä kes­kei­sil­lä hakusa­noil­la.

Sivus­tol­la oli pal­jon vuo­sien saa­tos­sa kir­joi­tet­tua blo­gi­si­säl­töä, jota ei ollut lain­kaan suun­ni­tel­tu haku­ko­neop­ti­moin­nin näkö­kul­mas­ta, eivät­kä teks­tit siten löy­ty­neet haku­ko­neis­ta oleel­li­sil­la avain­sa­noil­la.

Osit­tain pääl­lek­käi­set sisäl­löt aiheut­ti­vat myös ns. kan­ni­ba­li­saa­tio­ta, eli kil­pai­li­vat tois­ten­sa kans­sa.

Oikeat avainsanat käyttöön

Toteu­tin aluk­si Emer­gyl­le avain­sa­na­tut­ki­muk­sen, jos­sa sel­vi­tin laa­jas­ti, mil­lä avain­sa­noil­la sen asiak­kaat hake­vat eri val­men­nuk­sia haku­ko­neis­ta.

Avain­sa­na­tut­ki­muk­sen poh­jal­ta laa­din suun­ni­tel­man, mis­tä aiheis­ta blo­giin kan­nat­tai­si luo­da sisäl­töä, jot­ta asiak­kaat löy­täi­si­vät yri­tyk­sen sivus­tol­le.

Kar­toi­tin myös, miten ole­mas­sa ole­via blo­ge­ja voi­tai­siin yhdis­tel­lä vah­voik­si, haku­ko­neis­sa hyvin sijoit­tu­vik­si koko­nai­suuk­sik­si.

Edi­toin ja opti­moin Emer­gyn ole­mas­sa olleet blo­gi­teks­tit ja sovi­tin nii­den tyy­lin toi­vo­tul­le brän­di­ää­nel­le.
Tämän jäl­keen aloi­tim­me yhteis­työn, jos­sa tuo­tan sivus­tol­le sään­nöl­li­ses­ti haku­ko­neop­ti­moi­tua sisäl­töä.

googlen kärkeen ja asiakkaiden mieleen

Uusien ja opti­moi­tu­jen blo­gien ansios­ta Emer­gy on nyt nous­sut Googlen kär­ki­si­joil­le monil­la sen toi­min­taan kes­kei­ses­ti liit­ty­vil­lä avain­sa­noil­la.

Yri­tys löy­tyy Googlen etusi­vul­ta esi­mer­kik­si hakusa­noil­la ”tun­ne­joh­ta­mi­nen”, ”ryh­mä­dy­na­miik­ka”, ”tun­ne­tai­dot työ­elä­mäs­sä” ja ”tär­keim­mät työ­elä­mä­tai­dot”.

Uusien blo­gien myö­tä sivus­tol­la on nyt run­saas­ti poten­ti­aa­lis­ten asiak­kai­den kipu­pis­tei­tä ja haas­tei­ta puhut­te­le­vaa sisäl­töä herät­tä­mään kiin­nos­tus­ta ja joh­dat­ta­maan eteen­päin osto­po­lul­la.

Haluatko sinäkin parantaa yrityksesi näkyvyyttä?

Mis­sä poten­ti­aa­li­set asiak­kaat tör­mää­vät yri­tyk­see­si?

Löy­dyt­kö haku­ko­neis­ta, kun he osto­housut jalas­sa etsi­vät tar­joa­maa­si tuo­tet­ta tai pal­ve­lua?

Nouset­ko esiin asian­tun­ti­ja­na, kun asia­kas on vas­ta pereh­ty­mäs­sä aihee­seen?

Tulet­ko vas­taan teko­ä­ly­hauis­sa?

Näkyy­kö brän­di­si medias­sa?

Jos vas­ta­sit ei tai epä­röit, minul­la on sinul­le lois­ta­via uuti­sia: hyvä näky­vyys ei ole sat­tu­man­kaup­paa, vaan sys­te­maat­ti­sen työn tulos – ja siten mah­dol­lis­ta myös sinun yri­tyk­sel­le­si.

Ota yhteyt­tä – lai­te­taan näky­vyy­ten­ne kun­toon!

Elina Kilpinen

Haluatko sinäkin parantaa yrityksesi näkyvyyttä?

Mis­sä poten­ti­aa­li­set asiak­kaat tör­mää­vät yri­tyk­see­si?

Löy­dyt­kö haku­ko­neis­ta, kun he osto­housut jalas­sa etsi­vät tar­joa­maa­si tuo­tet­ta tai pal­ve­lua?

Nouset­ko esiin asian­tun­ti­ja­na, kun asia­kas on vas­ta pereh­ty­mäs­sä aihee­seen?

Tulet­ko vas­taan teko­ä­ly­hauis­sa?

Näkyy­kö brän­di­si medias­sa?

Jos vas­ta­sit ei tai epä­röit, minul­la on sinul­le lois­ta­via uuti­sia: hyvä näky­vyys ei ole sat­tu­man­kaup­paa, vaan sys­te­maat­ti­sen työn tulos – ja siten mah­dol­lis­ta myös sinun yri­tyk­sel­le­si.

Ota yhteyt­tä – lai­te­taan näky­vyy­ten­ne kun­toon!

Elina Kilpinen