Case
Emergy
BLOGIN HAKUKONEOPTIMOINTI
Työelämän tunnetaitovalmennuksia tarjoavan Emergyn haasteena oli, ettei se löytynyt hakukoneista sen liiketoiminnalle keskeisillä käsitteillä.

case
Emergy
BLOGIN HAKUKONEOPTIMOINTI
Työelämän tunnetaitovalmennuksia tarjoavan Emergyn haasteena oli, ettei se löytynyt hakukoneista sen liiketoiminnalle keskeisillä käsitteillä.

Keskeiset tulokset
Asiakkaan kiitokset
Ira Leppänen, toimitusjohtaja

Vihdoin juuri meille sopiva sävy!
”Elina on löytänyt blogeihin juuri sellaisen tyylin ja äänensävyn, mitä olemme kaivanneet. Se ei ole mikään itsestäänselvyys ja arvostamme sitä tosi paljon.
Vaikka Elina haastattelee yrityksemme core-asiantuntijoita, hän pystyy ”kääntämään” asiantuntijan kielen ja tieteellisen tiedon mukavaksi tekstiksi, jota ei ole liian vaikea ymmärtää ja joka puhuttelee kohderyhmäämme.
Ja joka kaiken lisäksi löytyy hakukoneista!”

Toimittajatausta näkyy
”Elinan tausta toimittajana näkyy tavassa, jolla hän tekee töitä. Jos hän ei tiedä jotakin, hän ottaa selvää, tutkii ja esittää paljon hyviä kysymyksiä, jotta pääsemme haluttuun lopputulokseen.
Häneltä saamme myös tosi hyviä ideoita sisältöihimme. Se on meille hirveän arvokasta.”

Luottamus, ennen kaikkea!
”Kaikkein tärkeintä on luottamus. Voimme luottaa siihen, että asiat, jotka sovimme, myös hoituvat.
Hetkeäkään ei ole tarvinnut miettiä, että jokin olisi jäänyt hoitamatta, vaan meillä on olo, että hän ottaa asiamme tosissaan ja haluaa tehdä hyvin ne työt, jotka olemme hänelle antaneet.
Elinan kanssa on valtavan helppoa ja mutkatonta työskennellä.”
Projekti pähkinänkuoressa
Huippupalvelu, joka ei löytynyt hakukoneista
Emergyn tunnetaitovalmennukset ovat asiakkaiden keskuudessa erittäin arvostettuja, kansainvälisesti palkittuja ja tieteellisesti vaikuttaviksi todistettuja.
Yritys ei kuitenkaan löytynyt hakukoneista sen liiketoimintaan liittyvillä keskeisillä hakusanoilla.
Sivustolla oli paljon vuosien saatossa kirjoitettua blogisisältöä, jota ei ollut lainkaan suunniteltu hakukoneoptimoinnin näkökulmasta, eivätkä tekstit siten löytyneet hakukoneista oleellisilla avainsanoilla.
Osittain päällekkäiset sisällöt aiheuttivat myös ns. kannibalisaatiota, eli kilpailivat toistensa kanssa.
Oikeat avainsanat käyttöön
Toteutin aluksi Emergylle avainsanatutkimuksen, jossa selvitin laajasti, millä avainsanoilla sen asiakkaat hakevat eri valmennuksia hakukoneista.
Avainsanatutkimuksen pohjalta laadin suunnitelman, mistä aiheista blogiin kannattaisi luoda sisältöä, jotta asiakkaat löytäisivät yrityksen sivustolle.
Kartoitin myös, miten olemassa olevia blogeja voitaisiin yhdistellä vahvoiksi, hakukoneissa hyvin sijoittuviksi kokonaisuuksiksi.
Editoin ja optimoin Emergyn olemassa olleet blogitekstit ja sovitin niiden tyylin toivotulle brändiäänelle.
Tämän jälkeen aloitimme yhteistyön, jossa tuotan sivustolle säännöllisesti hakukoneoptimoitua sisältöä.
googlen kärkeen ja asiakkaiden mieleen
Uusien ja optimoitujen blogien ansiosta Emergy on nyt noussut Googlen kärkisijoille monilla sen toimintaan keskeisesti liittyvillä avainsanoilla.
Yritys löytyy Googlen etusivulta esimerkiksi hakusanoilla ”tunnejohtaminen”, ”ryhmädynamiikka”, ”tunnetaidot työelämässä” ja ”tärkeimmät työelämätaidot”.
Uusien blogien myötä sivustolla on nyt runsaasti potentiaalisten asiakkaiden kipupisteitä ja haasteita puhuttelevaa sisältöä herättämään kiinnostusta ja johdattamaan eteenpäin ostopolulla.
Haluatko sinäkin parantaa yrityksesi näkyvyyttä?
Missä potentiaaliset asiakkaat törmäävät yritykseesi?
Löydytkö hakukoneista, kun he ostohousut jalassa etsivät tarjoamaasi tuotetta tai palvelua?
Nousetko esiin asiantuntijana, kun asiakas on vasta perehtymässä aiheeseen?
Tuletko vastaan tekoälyhauissa?
Näkyykö brändisi mediassa?
Jos vastasit ei tai epäröit, minulla on sinulle loistavia uutisia: hyvä näkyvyys ei ole sattumankauppaa, vaan systemaattisen työn tulos – ja siten mahdollista myös sinun yrityksellesi.
Ota yhteyttä – laitetaan näkyvyytenne kuntoon!

Haluatko sinäkin parantaa yrityksesi näkyvyyttä?
Missä potentiaaliset asiakkaat törmäävät yritykseesi?
Löydytkö hakukoneista, kun he ostohousut jalassa etsivät tarjoamaasi tuotetta tai palvelua?
Nousetko esiin asiantuntijana, kun asiakas on vasta perehtymässä aiheeseen?
Tuletko vastaan tekoälyhauissa?
Näkyykö brändisi mediassa?
Jos vastasit ei tai epäröit, minulla on sinulle loistavia uutisia: hyvä näkyvyys ei ole sattumankauppaa, vaan systemaattisen työn tulos – ja siten mahdollista myös sinun yrityksellesi.
Ota yhteyttä – laitetaan näkyvyytenne kuntoon!

